středa 16. srpna 2017

Rozšířené hledání I.


Rozšířené hledání I. (Advanced search)

V dnešním článku se podíváme na funkci Rozšířené hledání v systému Dynamics 365. Tato funkce slouží k pokročilému vyhledávání pomocí námi nastavených filtrů.  Díky této funkci můžeme snadno připravit data pro export do MS Office Excel, kde s nimi můžeme dále pracovat (analyzovat, agregovat, vytvářet kontingenční tabulky atd.).

Ze všeho nejdříve si však ve stručnosti tuto funkcionalitu představíme.

Rozšířené hledání najdeme v pravém horním rohu Dynamics 365.

V první sekci Zobrazení máme na výběr ze tří ikon a to konkrétně:
Dotaz   umožňuje zobrazit existující dotaz
Uložená zobrazení – zde se nám ukládají již dříve vytvořené dotazy pro hledání dat
Výsledky  - v případě, že už máme vytvořené podmínky a dotazy pro hledání, klikneme na tuto ikonku, vzápětí poté se nám vypíšou výsledky hledání (může trvat i delší chvíli, záleží na množství dat).
V druhé sekci Zobrazení máme ikony:
Nová – zde vytváříme nové podmínky pro rozšířené hledání
Uložit – nastavení pro hledání se nám uloží do Uložená zobrazení
Uložit jako – vytváří kopii již stávajícího dotazu, kterému můžeme změnit jak název, tak jeho popis.
Upravit sloupce – zde můžeme upravovat jednotlivé sloupce, které se nám zobrazí ve výsledcích vyhledávání, ať už chceme některé sloupce smazat, přidat či měnit jejich pořadí
Upravit vlastnosti – umožňuje měnit název a popis aktuálního dotazu

Třetí sekce Dotaz jsou k dispozici ikony
Vymazat – vymaže všechno nastavení dotazu
Skupina A – vytváří vztah mezi jednotlivými podmínkami dotazu, který udává, že obě podmínky musí platit
Skupina NEBO – vytváří vztah mezi jednotlivými podmínkami dotazu, který udává, že alespoň jedna podmínka musí být splněna
Podrobnosti – skrývá/odkrývá zobrazení dotazu

V poslední sekci Ladění je ikona
Stažení FetchXML – která umožňuje použít FetchXML ke stažení dotazu v jazyce XML

Hned pod tímto menu následuje oblast, kde už konkrétně formulujeme dotaz na hledání.


V rozbalovacím seznamu Hledat si zadáme, v jaké oblasti chceme data vyhledávat.
Ve vedlejším rozbalovacím seznamu Použít uložené zobrazení, si můžeme vybrat, zda chceme použít již dříve vytvořený dotaz z dané oblasti.
Poté si už jen po kliknutí na tlačítko Vybrat, přidáváme jednotlivé položky dotazu, u kterých následně nastavíme hodnoty, jaké požadujeme.
Dříve než se však pustíme do vytváření filtrů pro hledání, podíváme se na nastavování sloupců, které chceme při hledání zobrazit. V případě tedy, že nastane situace, kdy chcete vyhledávat informace v rozšířeném hledání z méně obvyklých polí (časové pásmo, fáze prodeje,..) je nutné změnit nastavení zobrazovaných polí. Důvod proč to budeme dělat je prostý, Dynamics 365 zobrazuje pouze standardně používané atributy, je tedy dost možné, že by se naše hledané atributy nezobrazily.

Klikněte tedy na ikonu Upravit sloupce.

Otevře se nám okno, kde už provedeme samotnou úpravu sloupců.
Nejprve označte sloupec Hlavní telefon.
Klikněte na tlačítko Odebrat, a protože nás zajímají např. sloupce Roční příjem a Počet zaměstnanců klikněte na tlačítko Přidat sloupec.
Otevře se okno, kde si vyberete, jaké sloupce chcete přidat, poté klikněte na tlačítko OK (Za pomocí šipek v ovládacím panelu vpravo si můžete nastavit pořadí zobrazování sloupců dle libosti).

Žádné komentáře:

Okomentovat