pondělí 22. října 2012

Vyzkoušeli jsme za vás - doplněk Universal Search od Sonoma Partners

Jednou z funkcionalit, která ve standardním Microsoft Dynamics CRM 2011 trochu chybí, je globální hledání přes více entit. Pro tuto funkčnost existuje na trhu několik placených doplňků ale nyní se objevil i jeden zdarma. Doplněk Universal Search nabízí všem zájemcům společnost Sonoma Partners, jeden z nejznámějších CRM partnerů ve Spojených státech amerických, mj. i díky autorství oblíbené knihy "Working with Microsoft Dynamics CRM". Řešení jsme otestovali a tady je návod, jak je nasadit a využít.
Pro stažení tohoto řešení je nutné nejprve se na stránkách Sonoma Partners zaregistrovat. Nejsou přitom vyžadovány žádné citlivé nebo neobvyklé informace kromě funkčního e-mailu pro zaslání aktivního odkazu pro stažení aplikace.
Po registraci Vám přijde e-mail s odkazem ke stažení doplňku:
Instalačním souborem je klasické spravované řešení pro CRM 2011, tedy soubor s koncovkou .zip.

Řešení je tudíž potřeba do CRM naimportovat. Tato akce je zpravidla vyhražena administrátorovi CRM systému.
Import řešení probíhá jak na on-premise CRM tak pro CRM Online bez problémů.
Po importu se řešení objeví mezi aktuálně nahranými řešeními:
Konfigurace se objeví po otevření tohoto řešení. Defaultně je hledání nastaveno pro základní entity. Každou případnou změnu je nutné uložit.
Je potřeba mít na paměti, že pro hledání je využíváno nastavení zobrazení pro rychlé hledání. Je tedy důležité překontrolovat, jaká pole (sloupce) jsou nastavena pro zobrazení i pro hledání.

Nová volba Universal Search (univerzální hledání) se objeví u všech entit v nástrojovém pruhu (ribbonu) vpravo.
Po poklikání na tuto ikonu se objeví nové okno pro zadání hledání.
V závislosti na předchozí konfiguraci jsou vyhledány záznamy, které daný řetězec znaků obsahují.
A toto je kýžený výsledek! Při hledání funguje i hvězdička pro zadání části řetězce uprostřed textu, např. *něco. S diakritikou nejsou problémy. Názvy entit jsou odkazy - můžete tak na příslušné záznamy snadno prokliknout. Výsledky jsou zobrazovány ve shodě s nastaveným třídením zobrazení pro rychlé hledání.
Závěr: Kdo hledá jednoduchý nástroj pro prohledávání záznamů v CRM, který nemá složitou konfiguraci, pracuje "intuitivně" a nic nestojí, je na správné adrese. Rozhodně tento nástroj doporučuji jako šikovné a užitečné rozšíření každé CRM instalace.
Systém podporuje i uživatelské entity, ale doporučuji každému adminovi, který by chtěl konfiguraci tohoto řešení rozšiřovat, aby zároveň pečlivě ověřil i správné nastavení zobrazení pro rychlé hledání u každé další entity.

Žádné komentáře:

Okomentovat